WE MADE IT

360 BRANDED CONTENT CAMPAIGN FOR SEAT LEON | 07.2014 | SUNSHINE AND SAUSAGES

EN - A 360 branded content campaign on behalf of an automotive brand? A, those were the days. For all its nostalgia, this case surely demonstrates that I can tell a big story, use a budget wisely and stay on brand throughout an entire project.

NL - Hoe zorg je als autofabrikant dat de introductie van twee nieuwe modellen in één campagne bijdraagt aan de voorkeur voor je merk? Short vs Fast is een reallife roadtrip tussen de krachtige SEAT Leon ST CUPRA (280pk) en de avontuurlijke Leon X-Perience (4WD). Een online challenge over asfalt en dirt road, tussen de twee thuishavens van SEAT (Berlijn en Barcelona) - en een aantrekkelijk antwoord op dat eeuwige tomtom-dilemma: neem je de korte of de snelle route?

Het is gelukt deze nieuwe modellen te introduceren niet op basis van hun USP's, maar op basis van de mentaliteit die ze vertegenwoordigen. Behalve het idee, de scripts en de copy voor de campagnewebsite verzorgde ik alle interne, social- en POS-communicatie.

Hieronder een casefilm met resultaten, en een compilatie van alle afleveringen, voor een indruk van de sfeer.

concept - scripts - web copy - social & POS communication