EEN MERK VOOR DE MENSEN

WRITTEN BRAND IDENTITY FOR BAZAR COFFEE & TEA | 07.2016 | SUNSHINE AND SAUSAGES

EN - Have a look at this case to find out how I work from scratch, yet within very demanding circumstances. Bazar Coffee (powered by the HEINEKEN Company) was a brand with no story. Together with my team, I convincingly made sure to change this for the better.

NL - Als onderdeel van de HEINEKEN company deed BAZAR het aanvankelijk prima in de Nederlandse horeca. Maar als tweede speler achter Douwe Egberts zag het z'n marktaandeel slinken. Meestgehoorde klacht: geen geloofwaardig en onderscheidend merkverhaal.

Ik werkte vanaf de pitchpresentatie tot de copy op de nieuwe verpakkingen mee aan een grondige herpositionering. Als koffiemerk voor middensegment horeca komt BAZAR met één sterke merkbelofte: het is koffie om bij te praten. Want als intrinsieke productwaarden ('gewoon goeie koffie') of de heritage van het merk (geboren uit HEINEKEN-distributiekracht) geen interessante ingangen bieden, moet je misschien kijken naar voor wie je product is bedoeld. BAZAR als ultieme conversation starter.

Dit simpele inzicht is verwerkt in een re-design van het logo, huisstijl, verpakkingen en servies (credits Lennard Freij), maar ook in fotografie (credits Michiel Meewis), een brochure, een animatie en een nieuwe website. Ik ben erg trots op dit project en op de geloofwaardige rol die copy in de totstandkoming van het nieuwe BAZAR heeft gekregen. 

Hieronder de animatie met voice-over, een impressie van de nieuwe website, fotografie en packaging copy.

concept - brand identity - web copy - long copy - packaging - voiceover

Rebranding intro video

Case overview

Case overview

Website impression

Website impression & on pack copywriting

Product photography

Product photography

Lifestyle photography

Lifestyle photography

Lifestyle photography

Lifestyle photography

Website impression & on pack copywriting

Lifestyle photography

Lifestyle photography

Product photography

Product photography

Website impression & on pack copywriting